Weshie Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Denk dat het even goed zou moeten werken met XP (al ga je dan wel soms lichtjes andere commando's moeten gebruiken om bijvoorbeeld het bootmenu aan te passen. Denk niet dat XP bcdedit heeft. Buiten dat, is het vrijwel het zelfde lijkt het (zelf niet geprobeerd). Ga ook eens door die Comments die erbij staan. Sommige reacties kunnen u verder helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruijf Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 De veronica stream in itunes stopt er ook mee na verloop van tijd dat heb ik ook getest.Ik vraag me dan alleen af wat er problemen geeft in het netwerk, daar kom ik niet achter. Het probleem met de streaming audio is opgelost na wat gezoek en geprobeer met wpa als beveiliging kwam ik er achter dat daar het probleem lag. Ik heb de firmware van mijn accespoint geupdate en wpa 2 gebruikt, van morgen de stream aan gezet en bij thuis komst vanavond deed die het nog gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cat_7 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 @ Orange.X, Dat zou de juiste image moeten zijn. Wanneer ze niet boot, kan je altijd nog met "Marvin's Utility" proberen de installatie te patchen (vooronderstelt uiteraard een werkende andere versie van OSX.) Bij mij faalt zo'n operatie echter jammerlijk. Maar ik probeerde Leopard server op de AMD aan de praat te krijgen. @ Weshie, Ik heb een DS4. De installatie van Kalyway verliep daarop niet vlekkeloos. Ik ben echter wel blij met de iAtkos installatie. iAtkos v1 had (heeft?) wat problemen met het partitioneren en activeren van het GUID disk type, maar de guide die je vond lost dat wellicht op. Voor de Kalyway installatie heb je overigens een usb keyboard en muis nodig.... Ik type dit nu op een 25 Euro prul, speciaal daarvoor aangeschaft ;-) Voor de daadwerkelijke installatie op je DS 3 staan een aantal topics op dit forum. Succes, Cat_7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weshie Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 thx voor de goeie tips! En gaddammit! die ps2! Dat is wel balen dat dat niet compatible is met die kalyway install. Ik wou gewoon perse voor die kalyway gaan, omdat het zo werd voorgesteld als ideale install in de hcl. Maar ale, dan heb ik dus kalyway voor nix liggen downloaden. Zal dan maar proberen met iatkosv1.0i. Op goed geluk En het is een riscante bedoening ook: dual boot, met op m'n vista partitie data die ik niet eens gebackupt heb Mja ik hou wel van riscos i guess. En als het mislukt vista cd erin en restore zeker he? ale laterz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange.x Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Lal, echt zo fun dat er echt 13 forums zijn waar je lid van kan worden om maar te proberen of het gaat lukken of niet Heb vandaag geprobeerd om mijn originele DVD om te zetten naar een ISO, maar dit mislukt constant. Kan ook niet echt zien wat ik direct fout doe, op de een of andere manier kan hij die ISO niet goed maken. Maar ik ben nu weer via een ander forum bezig met een iATKOS versie 1.0i die zou moeten werken met wat gedoe Naja, we zijn er nog niet uit! Misschien sparen voor een Intel machine dan maar Of ik moet die van me vriendin gaan gebruiken, die heeft een Pentium D in een Dell hangen, dat zal waarschijnlijk wel weer gelijk werken haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weshie Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 OMG, net terug van een bijna-ramp Gisterenavond dus begonnen aan mijn hackintosh avontuur. Ik gebruikte daarvoor bovengenoemde guide. Ik geraakte echter niet verder dan stap 6 (bij het booten op F8 drukken en dan -v). De eerste keer bleef ie hangen op een panic denkik, en de tweede keer op het beruchte "still waiting for root devices". Dan besluite ik om de kalyway dvd eens te proberen. Die geraakte al verder. Nu kon ik al dat grijze scherm met de witte appel en het laad-ikoontje zien. Dacht dat ik binnen was, maar nee helaas, tijdens het laden verschijnt er een wit vierkantje met een verbodssymbool op (bekend?). En daar blijft het hangen. Volgende stap? Terug iatkos erin proppen, reboot, en wonder boven wonder, na een reboot of 2, geraak ik er toch in! Alle niet direct in de leopard desktop, maar in de install window met het utitlities menu. Ik kan dus nu succesvol de beschikbare ruimte op m'n hd Erasen en auto mounten. Yes! Volgende stap was dan Darwin boot instellen. Maar daar faalt ie weer Ik breng de Darwin boot terminal op scherm, volg de stappen, maar als ik kom aan de stap waar ik de paritite nummer moet aanduiden, vind ie blijkbaar de partitie niet. Hij kan dat bootmenuutje niet aanmaken. Als ik na veel keer herproberen, dat gewoon negeer en verder ga met installatie, dan lijkt dat netjes te lukken, maar op het einde, als ik reboot geraak ik niet in leopard In't kort: leopard installeren op m'n systeem is niet gelukt. Noch met iatkos v1.0i noch met kalyway 10.5.1. *edit: oh ja vergeten te vermelden: de 'ramp' was dus niet dat ik leo niet kon installen, maar ik kon langs geen kanten meer terug op m'n vista partitie! Stak cd van vista erin, en die zag geen vista partitie die hij kon herstellen. Opstarten met een dos bootable disk, om zo met fdisk de vista partitie op active te zetten bracht ook nix op, omdat die dos disk de partitie ook niet zag (waarschijnlijk omdat het veel te groot is en dos maar een beperkt aantal gb's kan aanspreken). Anyways, heb dan Hiren's boot disk gedownload, daar zat een "fix boot" tooltje op, heb dat gerunt, fixte mijn partitie tabel. Nog niet juichen. Vista wou nog steeds niet starten. Maar nu kon ik toch al vista's restore functie gebruiken, want de partitie was nu wel zichtbaar. yay, back to life! Ik zet dit maar hier, voor mensen die ook in deze situatie zouden terecht komen. Das vrij snel gebeurd lijkt me. Zal nu wat verder zoeken, en hopelijk hebben jullie ook wat goeie voorstellen. Wie weet klinkt bovenstaande als een gekend scenario en heeft het een easy oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jappie Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Gebruik anders de bootloader van Vista! Dat doe ik ook met Tiger en waarom zou dat niet kunnen met leopard? Download EasyBCD (let op: wel versie 1.52, anders gaat het niet!) en dan moet je onder het tabje Mac de schijf en de partitie kiezen. Vertel me even of het gelukt is want ik ben zelf een beetje bang dat ik mijn harde schijf vernietig met de Darwin Bootloader en wil die liever niet installeren. Ik heb ook nog een vraagje aan jouw: ik lees heel vaak over GUID met de 10.5 en niet over MBR, kan je MBR niet gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange.x Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 @Weshie Ik heb ook al eens gehoord / gelezen in een guide of posts daarbij dat mensen het niet aan praat kregen met het nummertje wat dus die partitie aangeeft, alleen werkte dit bij iemand door het te verhogen met 1 omdat de 1e in de rij niet (logischerwijs) 0 was maar 1. Dus stel dat jou leopard op partitie 2 zou moeten komen dan had je dus bij dat nummertje 2 moeten gebruiken en niet 1. Moest het gewoon de 1e partitie zijn dan had het dus 1 ipv 0 moeten zijn Misschien kan je dat nog proberen. Had jij trouwens je DVD gebrand op beetje respectabele snelheid ( als in 12x of weet ik et ) of echt op 1x of 2x? Vraag me af of dat echt zoveel uitmaakt. Zit nog steeds te wachten tot ik de iATKOS iso binnen heb. Duurt echt tandjes lang. Via usenet had ik em al wel 30x kunnen hebben ------------------------------------------- Niet te geloven! Hij is klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weshie Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Bedankt Orange.x, maar inderdaad heb dat ook al geprobeerd. Maar lichtjes goed nieuws nu: ik ben met kalyway voorbij de installatie geraakt en na de reboot zelf in dat scherm waar je je mac login moet ingeven. 1 probleem echter: ps2 keyboard lijkt inderdaad niet te reageren in kalyway Maar heb weer eindeloos gebrowst in dit forum en heb mss de oplossing daarvoor gevonden. *fingers crossed* Hier is wat ik vond: link (1ste post, ietsje naar beneden scrollen, bij ps2 kbd + usb mouse) op het eerste zicht lijkt dat de perfecte oplossing. Laten we hopen dat het ook feilloos werkt. Ohja, ben dus in kalyway geraakt door in m'n bios "SATA RAID/AHCI Mode" op AHCI te zetten. Na een reboot, lukte het dan eindelijk om in de installatie procedure van kalyway te geraken. Heb dan nadien die sata controller in m'n bios terug op normaal gezet, en geraak nog steeds probleemloos in mac. Maar kan dus nix typen. Ale ik ga nu die truck testen. Laterz. (hopelijk vanuit leo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weshie Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 ... Maar heb weer eindeloos gebrowst in dit forum en heb mss de oplossing daarvoor gevonden. *fingers crossed* Hier is wat ik vond: link (1ste post, ietsje naar beneden scrollen, bij ps2 kbd + usb mouse) op het eerste zicht lijkt dat de perfecte oplossing. Laten we hopen dat het ook feilloos werkt. ... Ale ik ga nu die truck testen. Laterz. (hopelijk vanuit leo) ok, die truck heeft het voor mij dus niet gedaan spijtig genoeg :censored2: Was ook redelijk destructief met die sudo commando's (maar das natuurlijk te verwachten) en geraakte niet meer in m'n leo installatie. Ik denk dat dat wel deels toe te schrijven is aan het feit dat ik zijn instructies niet super letterlijk gevolgd heb. Niet opzettelijk hoor, maar sudo in de terminal van de dvd installer intikken ging gewoonweg niet: "Command is unknown" ofzoiets. Ik wou ook niet super zwaar met die krachtige unix commando's liggen prutsen, maar ik heb wel gecheckt of het sudo commando zich bevond in /usr/bin en het was daar niet. Heb dat commando dan wel elders gevonden (ook in een usr/bin) directory, maar dat gaf dan weer een andere beveiligings error. Met die pogingen ben ik dan maar gestopt. Met een ander trukje kan ik de ps2 kbd+usb mouse wel aan de praat krijgen. Ik reboot met een ps2muis (die niet reageert in osx trouwens *zucht*) en ps2 kbd, en eens in osx, haal ik die ps2 muis eruit en plug ik mijn mx revolution erin en hop, toetsenbord en muis werken netjes naar behoren. Dat is natuurlijk maar een improvisatorische oplossing. Denk dat ik terug ff iatkosv1.0ir2 ga proberen. Wish me luck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cat_7 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Luck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange.x Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Zo, duurt ff, maar daar is ik weer. Downloaden van de iATKOS is prima verlopen. Op DVD+RW gefikt en in de installatie geraakt. In eerste instantie geprobeerd op SATA te zetten maar tijdens de installatie loopt dat stuk. Schijnbaar iets te maken met het niet SATA zijn van mijn DVD brander. Toen geprobeerd op een PATA schijf met meer succes! Installeren verloopt soepeltjes, duurt wel lang moet ik zeggen Maar dat maakt verder uit als alles zou werken. Echter is deze post nog steeds vanuit Windows XP Wanneer ik na de installatie opnieuw opstart en hem door laat lopen krijg ik de boot.plist error. Ik had dus een tip gelezen over het indrukken van F10. Maar het lijkt er zelfs op dat als ik em reboot ik niet eens meer die boot.plist krijg. Of het kan zijn dat ik dat niet goed gezien heb. Maar heb het op het werk met zelfde mobo ook geprobeerd en daar deed hij hetzelfde, 1e keer dus de boot.plist error. Bij reboot met F10 geprobeerd maar die melding komt helemaal niet meer. En booten doet hij ook niet echt. Zit dus nog steeds zonder! Ik ga die marvin's utility maar even opzoeken en kijken of dat wat helpt. Overigens had ik van een ander forum ( uphuck ) een gozer die had een of ander ppf bestand. Maar daar heb ik verder ook niets meer van gehoord. Oftewel, het is allemaal nog wat lastiger dan ik had gedacht. edit: Ik heb nu een bestandje binnen wat mij zou moeten helpen. Wanneer dat het geval is zal ik daar ook wel uitspraak over doen Ben zo benieuwd! Woei als het nou es gaat werken zou dat perfect zijn Iemand die nog wat oplossingen heeft voor de boot.plist melding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cat_7 Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Welke schijfindeling heb je gekozen? Guid? of MBR? Ik beide gevallen moet je de partitie actief maken, zodat er van geboot kann worden. Ik neem aan dat je wel kunt booten als je de dvd in je PC laat zitten en dan de time-out gewoon laat verlopen tijdens de boot? Als dat werkt dan heb je in ieder geval een werkende installatie. Dus voor MBR: partitie actief maken met fdisk. Het forum heeft daar handleidingen voor. Als je GUID gekozen hebt, dan kun je startupfiletool gebruiken (uit het efi 8.0 pakket) en de beide "dd" commando's om boot0 en boot1h naar de juiste plek te kopieren. Succes, Cat_7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange.x Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Welke schijfindeling heb je gekozen? Guid? of MBR? Ik beide gevallen moet je de partitie actief maken, zodat er van geboot kann worden.Ik neem aan dat je wel kunt booten als je de dvd in je PC laat zitten en dan de time-out gewoon laat verlopen tijdens de boot? Als dat werkt dan heb je in ieder geval een werkende installatie. Dus voor MBR: partitie actief maken met fdisk. Het forum heeft daar handleidingen voor. Als je GUID gekozen hebt, dan kun je startupfiletool gebruiken (uit het efi 8.0 pakket) en de beide "dd" commando's om boot0 en boot1h naar de juiste plek te kopieren. Succes, Cat_7 Okeee, daar had ik nog niet naar gekeken. Maar het is inderdaad nu je het zegt dat ik die boot.plist krijg op het moment dat de DVD er nog in zit. Ik zal even met partition magic proberen anders heb ik nog wel ergens een Hiren's BootCD met vanalles erop. Dan ga ik dat zo eerst proberen. Kan me alleen even niet herinneren waar ik dat gekozen zou kunnen hebben. Opzich klinkt het logisch, omdat als ik em opstart zonder de DVD hij gewoon werkelijk niets doet. Aan de andere kant, hij laat ook niet merken dat ie niets kan vinden Beetje dubbelop -------------------------------------- Nou, verloopt allemaal nog niet helemaaaal vlekkeloos, krijg een melding wanneer ik fdisk doe via de terminal via de install DVD. Even koeken wat dat is. En het opnieuw installeren lukt op het moment ook niet helemaal goed Nog maar weer een keer helemaal overnieuw beginnen maar, met KillHDD en dan weer gaan zitten wachten Ergens anders las ik van iemand dat hij via Partition magic een unformatted partitie aangemaakt had en die active had gemaakt en vervolgens bij de installatie die partitie geformatteerd heeft naar HFS+. Dat is opzich ook wel een slimme manier We zijn nog lang niet klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange.x Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Nou, heb de laatste manier nu geprobeerd. Via Partition Magic active gemaakt etc. Wanneer ik gewoon door wil starten zegt ie Operating system Missing. En verder niets. Wanneer ik nu via de DVD doorstart laadt het Apple logo waarbij hij binnen 3 seconden op tilt vliegt, maar zonder melding of iets dergelijks. Even opstarten met de safe mode ofzo. Ik lijk alweer verder te zijn in ieder geval Begin het wel zat te worden dat wachten elke keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spaantje Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Hey, Hier nog een nederlander Heeft er iemand toevallig ervaring met Final Cut Pro op een iATKOS installatie? Hij crast bij mij steeds bij het opstarten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mouride Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Hoi Johan, Ik heb IAtkos 10.5.1 V01 , met succes geinstalleerd op een oude Dell Optiplex GX240, maar met start het blijft hangen ( een streep op zwart scherm). Gparted cd helpt niet....... mvgr Ik vind dat nederland ook vertegenwoordigd moet worden op dit forum. Dus als je wat te melden hebt... ga je gang. Of als je vragen hebt over hoe osx te installeren .. ik help je wel Trouwens .. ik heb op een ander nederlandstalige forum ook een handleiding gezet in het nederlands Hier: http://www.computergenie.nl/viewtopic.php?...p;highlight=osx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jappie Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 @Mouride Je bedoelt zeker een witte cursor die knippert op het scherm? Bij mij werd dat veroorzaakt door de ATI Drivers die aanwezig waren in de Extensions map. Die heb ik met MacDrive in Windows verwijdert en toen werkte de (Tiger) installatie bij mij. @orange.x Nou, heb de laatste manier nu geprobeerd.Via Partition Magic active gemaakt etc.Wanneer ik gewoon door wil starten zegt ie Operating system Missing. En verder niets.Wanneer ik nu via de DVD doorstart laadt het Apple logo waarbij hij binnen 3 seconden op tilt vliegt, maar zonder melding of iets dergelijks. Even opstarten met de safe mode ofzo. Ik lijk alweer verder te zijn in ieder geval Begin het wel zat te worden dat wachten elke keer Lukt het opstarten wel via de DVD als je dit invult: rd=disk0s2, waarbij 0 voor de disk staat en 2 voor de partitie. (dit is dus bij mij zo, het kan bij jou anders zijn als je bijvoorbeeld Leopard op disk 1 partitie 1 hebt geïnstalleerd --> rd=disk1s1) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Hier ook een NL. Ik heb gisteren eindelijk met succes mijn iATKOS 1.0i Leopard 10.5.1 INTEL versie geinstalleerd volgens deze guide. Mijn Specs: P5W DH Deluxe C2D E6600 @3Ghz 2x 1gb Kingston HyperX Asus 8800GTS 640MB WD Raptop 150gb (10gb voor OSX gereserveerd ..had ik graag groter gehad achteraf WD 250GB WD 250GB WD 400GB Wat ik heb gedaan: Ik had eerst de 2 x 250 in RAID 0 draaien en Windows Vista op de Raptor. Heb toen 10gb van de Raptor afgesnoept voor Leopard. Helaas werden maar niet mijn schijven herkend. Toen kwam ik erachter dat ik RAID uit moest zetten en AHCI aan in mijn BIOS. Helaas resulteerde dat in een BSOD elke keer. Toen las ik dit document van Microsoft waar je een registry setting moet veranderen en gewoon weer Vista kan booten zonder opnieuw te installeren. Terug naar de installatie. Ik heb tijdens de installatie alleen maar NVInject en 640mb gekozen en de Marvell drivers (netwerk). Had ik hier nog meer kunnen kiezen??? De eerste keer ging het fout toen ik ook alles van EFI had en Geforce 8800 had gekozen. Misschien dat de NvInject en Geforce 8800 samen een probleem geven??. Ik moet dat EFI etc nog eens doornemen wat het nou precies is. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk maar gewoon begonnen ben. "Monkey see monkey do" methode . Nu kan ik ditmaal wel mijn volledige 1920x1280 gebruiken en mijn netwerk! Alleen heb ik nog een vraag... ik heb een G15 keyboard (maakt niet uit eigenlijk) Maar wat moet je nou kiezen voor keyboard layout ??? Ik koos maar voor ANSI en dan US. Wat kan je het beste gebruiken. Alhoewel ik mijn volledige resolutie kan gebruiken en hij ook de 8800GTS herkend .. hoe weet ik dat ik gebruik maak van alle Eyecandy die te vinden is in Leopard... en waar is die space wallpaper ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armandckj Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Ook maar meedoen. Asus P4P800E-Deluxe Pentium P4 HT 2,8GHz Prescot SSE3 4x 512MB DDR400 2x 80GB Sata LG DVD DL +- RW (IDE) LG DVD (IDE) XFX 6600GT OSX 10.4.11 op disk0s1 (HFS+ Journaled) en disk0s2 (HFS+) 10.4.10 HPET kernel. 10.4.11 no EFI kernel crashed. Skge.kext Titan.kext Win (helaas) op disk0s3 SuSE Linux op disk0s4 Disk1s1 is Linux swap Disk1s2 is HFS+ data (bewerkbar in SuSE en OSX) OSX gecloned van iMac en de noodzakelijk kexten vervangen. Werkt prima. Naast iMac G3 (OS 10.3.9.), iMac C2D nu een derde 'Mac station'. Weet iemand of 10.4.11 werkt op de Acer Aspire L3600 'Mac mini'? Dat lijkt mij nog een leuke . Groetjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutchwii Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Alles doet het van me Toshiba A100-405 Laptop behalve mijn WIFI :( De Intel PRO/Wireless 3945ABG Hoe kan ik toch met me Speedtouch 780WL internetten, heb XS4ALL. is er voor dat usb ding drivers voor de MAC en hoe moet ik me inlog instellen wat het installatie cd van KPN zal denk alleen windows zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank2k Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Ik wil geen dual boot maken maar alleen leopard draaien. Ik heb een medion 8818 PC. Heeft iemand Leopard al draaien op dit systeem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hav0c Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Hallo allemaal hier nog een NL-er. Ik heb even een vraag, op het moment draai ik JaS 10.4.8 AMD-Intel SSE2 SSE3 PPF1 PPF2 op mijn AMD Athlon 3500+ en XFX GeForce 6800 ultra. Mijn probleem is dat mijn processor (als ik in windows kijk) constant op 100% draait en in OSX draait alles super traag. Ik heb inmiddels alles wel zo'n beetje geprobeert, aanpassingen in com.apple.boot.plist (platform instellen op OSX86PC), floppy drive uit vmware gehaald en in de vmware bios ook gedisabled, gekeken of AppleTPMACPI.kext bestond (dat was niet het geval). Weet iemand waar het nog aan kan liggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cat_7 Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 @hav0c: Heb je in OSX al gekeken of er een proces draait dat alle cpu-cycles opeist? applications/utilities/activity monitor Als er zo'n proces is, dan kun je eventueel proberen het te stoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
revertive Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Gegroet mede nederlandstaligen, Heb OSX nu perfect werken, naast mijn XP installatie. Het gaf even wat problemen met de Hardware Acceleratie op mijn ASUS 6800LE maar met wat zoek werk is dat ook werkend en lekker snel Alleen heb ik een iets wat vervelende bug in NATIT, bij het opstarten voordat het loginscherm komt gaat mijn beeldscherm een paar minuten op standby verder werkt het wel perfect het is alleen even vervelend als ik snel wil opstarten, zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben gehad en er een oplossing voor gevonden hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts