Jump to content
1 post in this topic

Recommended Posts

Beste Nederlanders :D,

Ik zit hier met een frustrerend probleem, ik heb een Lenovo Legion Y520 laptop en probeer hierop Olarila Sierra 12.10.6 te installeren. In de laptop zit een Samsung MZVLW128HEGR-000L2 (ik meen) SSD. Echter, zodra ik bij gedeelte kom waar ik de installatiedisk moet selecteren, staat deze er niet tussen. Ik heb zowat heel reddit, tonymac, insanelymac en andere forums afgezocht naar de juiste kexts (ik heb mij laten vertellen dat het lag aan het niet hebben van de juiste kexts, dus hier ga ik maar vanuit), maar ik heb tot zover helemaal niks kunnen vinden.

In de BIOS staat SATA op AHCI. Bootloader etc. werkt gewoon naar behoren, geen problemen mee, maar wat ik ook probeer, hij laat geen disk zien, slechts de flash drive..

Ik heb de volgende (necessary) kexts al geïnjecteerd:

• SATA-100-series-unsupported.kext
  • AHCIPortInjector.kext
  • FakeSMC.kext
  • IOPCIFamily.kext  
  • IOAHCIFamily.kext 
  • AppleAHCIPort.kext

Geen van deze kexts - waarbij het bij 90% van de community wel een resolvend effect heeft - heeft het probleem verholpen, dus ik zit nogal vast hiero..

Misschien ook handig om te weten: Ik heb geen vanilla install gedaan, en geen EFI folder (ik heb alleen Windows tot mijn beschikking, dus via TransMac). Ik heb de Olarila Sierra image gedownload, deze kwam met Clover preinstalled dus mijn kexts staan in Library/Extensions.

Heeft iemand de juiste kexts voor me of kan iemand uitleggen wat ik precies fout doe? Ik sta er vierkant achter dat ik alle essentiële -en nogal snel vergeten stappen wel heb uitgevoerd, meerdere malen zelfs. Ik ben zelf systeembeheerder van beroep dus heb wel e.e.a. verstand. Als jullie specifiekere specs nodig hebben hoor ik het graag!

Hulp wordt erg op prijs gesteld y'all! :D

Mvgr,

Cartier

Edited by Cartier
  • Like 1
  • Create New...